Zvedněte-konverzní-poměr-B2B-webu-pomocí-optimalizace-CTA_cover

 

Calls-to-Action (CTA), česky tlačítka nebo výzvy k akci? V tomto článku budeme dále používat označení CTA. CTA jsou základní a velmi důležitý prvek nejen každé landing page, ale celého vašeho B2B webu, pokud je naplněn jeden základní předpoklad: Svůj B2B web provozujete proto, aby vás mohli zákazníci nejen najít, ale také oslovit a spojit se s vámi.

 

70 % B2B společností má nedostatečně zpracovanou strategii CTA a protože CTA jsou velmi důležitou součástí strategie generování leadů, připravili jsme pro vás způsoby, jak můžete zlepšit konverzní poměr CTA a tak získat více leadů z webu.

 

Nastavte si konverzní cíl

Předtím, než se pustíte do tvorby CTA strategie, ujasněte si, co od svých návštěvníků chcete a co jim nabízíte, ať už je to stáhnutí ebooku, registrace na event nebo přihlášení k odběru emailů. Stanovení cíle vám pomůže ujasnit si, co vlastně od svých návštěvníků očekáváte, aby udělali po návštěvě vašeho webu.

 

Pokud je váš cíl schůzka a následně uzavřít obchod, patříte k naprosté většině B2B společností. Nicméně je potřeba myslet na to, že všichni návštěvníci, kteří navštíví váš web nejsou připraveni okamžitě se spojit s obchodním zástupce a vzápětí nakoupit. Přesně k tomu mohou posloužit právě ty menší cíle. Cíle, které potkávají vaše zákazníky na jejich cestě k tomu, kdy připraveni budou, jako jsou například:

 

  • Stáhnutí ebooku
  • Přihlášení k newsletteru nebo blogu
  • Přečtení zajímavých článků
  • Vyzkoušení DEMO/trial verze
  • Přihlášení k Webináři
  • Registrace na akci
  • Video školící program
  • Konzultace zdarma
  • Audit zdarma

 

CTA strategie a organizace

Správná volba CTA může být nakonec celkem věda. Abyste zjistili, která tlačítka fungují a na jakých stránkách, je velmi důležité svá CTA správně měřit. K měření můžete použít třeba:

 

  • Google Tag manager, CTA si na různých stránkách označíte pro Google Analytics kde můžete následně vše sledovat a vyhodnocovat.
  • Použít nástroj jako je HubSpot CTA tool, kde můžete vytvářet personalizované CTA nebo A/B testovat různé varianty tlačítek. Vše můžete vyhodnocovat a organizovat tak, abyste zjistili, co a kde pro vaše návštěvníky funguje nejlépe.
  •  

Nejlepší je kombinace obou způsobů, to nám dává velmi přesné statistiky, hodí se však pro velké weby s velkým počtem stránek a různých CTA, které je potřeba měřit.

 

Řízení, sledování a vyhodnocování CTA je klíčové k pochopení toho, jak na vašem webu fungují konverze. Jejich pochopení vám může přinést velmi zajímavé možnosti optimalizace celého procesu generování leadů.

 

Jak na výkonné CTA na vašem webu?

Jasná výzva k akci

CTA „Kontaktujte nás“, vidíme to tak často až to vytváří pocit, že si spousty B2B společností myslí že je to správně. Nicméně pro uživatele může být „Kontaktujte nás“ velmi vágní a celkem nejasné, co přesně se vlastně stane, když tento formulář vyplní?

 

Místo textu na CTA „Kontaktujte nás“ vyzkoušejte více jasné texty. Pokud pro vás „Stáhnout ebook zdarma“ nebo „Chci vyzkoušet DEMO“ není vhodné, pořád můžete zkusit třeba něco jako „Domluvit schůzku“ nebo „Mluvit s obchodním zástupcem“ a vašim návštěvníkům to může dávat daleko větší smysl a kontext toho, jak pracujete a jaké budou další kroky, pokud se rozhodnou vás kontaktovat.

 

Zvedněte konverzní poměr B2B webu pomocí optimalizace CTA2

Poskytnutím více jasných informací o tom, co mohou návštěvníci po kliknutí na CTA očekávat, můžete celkem jednoduše zlepšit konverzní poměr svých formulářů. Komunikujte jasně a zřetelně, nedávejte možnost více výkladů daného CTA.

 

Efektivní umístění

U CTA nejde jen o vzhled a text, velmi zásadní a důležité je také umístění výzvy k akci, to může rozhodnout o kliknutí a nekliknutí návštěvníků na CTA. Svá CTA umístěte tak, aby byly vidět a byly relevantní k dané stránce a výzvě, která se stane po kliknutí.

 

B2B společnosti mohou využít například umístění BOFU CTA do horní lišty navigačního menu. V případě, že máte lištu, která se drží i když uživatel roluje dolů, může to být skvělý způsob, jak být každému návštěvníkovi nablízku a připravení je hned konvertovat.

 

Navíc, určitě umístěte relevantní CTA kdekoli, kde popisujete své služby nebo produkty. Pomozte jim zjistit více informací, stáhnout si obsah na doma nebo se s vámi spojit.

 

Pokud pracujete s blogem, nezapomeňte každý svůj článek podpořit relevantním CTA, které pomůže uživatelům posunout se v nákupní fázi, nebo navázat na další možnosti, které vaše společnost poskytuje.

 

Personalizace CTA

Díky nástroji HubSpot můžete CTA posunout na další level. Nejen, že můžete A/B testovat barvu, tvar, text, URL link ale můžete také na základě informací, které o svých návštěvnících už víte vytvářet tzv. Smart CTA, neboli personalizované výzvy dle těchto parametrů:

 

  • V jakém seznamu se kontakt vyskytuje (interní seznamy, na základě vámi daných parametrů)
  • Typ přístroje – PC, mobil
  • Země návštěvníka – můžete měnit jazyk
  • Z jakého přišel zdroje
  • Preferovaný jazyk
  • Nákupní fáze leadů

Zvedněte konverzní poměr B2B webu pomocí optimalizace CTA_1

Není divu, že personalizace může razantně změnit váš konverzní poměr generování leadů. Tato funkce může skvěle fungovat ve chvíli, kdy o svých leadech sbíráte v průběhu nákupního procesu informace. Tyto informace můžete pak využít k efektivnější komunikaci s nimi.

 

Například můžete na homepage nabízet příručku svého produktu ke stažení zdarma, CTA tedy „Stáhnout příručku zdarma“. Návštěvníka to zajímá a příručku si stáhne. V tu chvíli se stává součástí vašeho CRM. Vy mu můžete pomoci pochopit hodnotu vaší služby/produktu nejen pomocí emailů, neboli lead nurturingu, ale také můžete personalizovat původní CTA na homepage pro tyto uživatele a místo „Stáhnout příručku zdarma“ jim zobrazíte třeba „Chci zkusit DEMO“ nebo „Krátká schůzka s prodejcem“.

 

Co si odnést z optimalizace CTA?

Zamyslete se nad svou vlastní strategií CTA a zkuste použít těchto pár poznámek, které nás k CTA napadli pro zlepšení výkonu a konverzního poměru svých CTA. Velmi důležité je měření, bez měření nevíte, jestli CTA fungují nebo nefungují.

 

Zkuste se vžít do kůže svých návštěvníků a toho, jakým způsobem vaše webové stránky používají nebo v jaké nákupní fázi mohou být, když přijdou, jaké stránky si prohlížejí a co je zajímá.

 

A nezapomeňte, jen velmi malé procento uživatelů je připraveno nakoupit ve chvíli, kdy přijde na vaše stránky a to je i důvod, proč pracovat na strategii generování leadů a věnovat se tvorbě relevantních CTA.

eBook: Jak na generování inbound ledů pro záčátečníky

Mohlo by vás také zajímat

Related Posts

05/04/2020

27/10/2019

Více zajímavostí?